شرکت الین طرح فناوران هوشمند

شرکت الین طرح فناوران هوشمند

شرکت الین طرح فناوران هوشمند

شرکت الین طرح فناوران هوشمند

  • ۱
  • ۰

مقدمه

با توجه به اینکه بهترین روش خنک کنندگی در سیستم های Full Fresh یا Open source در مناطق با رطوبت پایین و خشک استفاده از سیستم سرمایش تبخیری می باشد لذا از این روش در خنک کردن فضا های تجاری و اداری مانند سالن های فروشگاهی، سوله ها، کارگاه ها، ایستگاه های مترو، فرودگاه ها و غیره در ایران که از قابلیت استفاده از این روش برخوردار است استفاده می شود. از نظر ترمودینامیکی سیستم سرمایش تبخیری یک فرآیند آدیاباتیک و آنتالپی ثابت و در نتیجه WB ثابت می باشد بدین منظور می بایست بدنه دستگاه سرمایش تبخیری (ایرواشر/ مه پاش) از حداقل انتقال حرارت برخوردار باشد و ضمناٌ امکان تبخیر کامل آب و اختلاط آن با هوا فراهم گردد. در سیستم های سرمایش تبخیری نیز مانند کلیه سیستم های مکانیکی بازدهی و سطح بهره وری انرژی از لحاظ مصرف برق و آب حائز اهمیت است. در سیستم های فعلی که در برخی خطوط مترو اجرا شده است به دلیل استفاده از سیستم سرمایش تبخیری از نوع ایرواشر (Air Washer) میزان آب و برق مصرفی چشمگیر بوده و بخصوص تامین آب جهت پر کردن حوضچه ای به ظرفیت حدود ۱۰ m3 به سختی امکان پذیر است و مشکلات کمبود آب در کشور و کاهش مصرف برق و فضای مورد نیاز محدود می باشد میتوان با روش FOG SYSTEM صرفه جوئی زیادی ایجاد کرد.

کاتالوگ

سیستم جامع مه پاش

کاتالوگ

سیستم صنعتی مه پاش و مقایسه آن با ایرواشر

طرز کار سیستم مه پاش

سیستم سرمایش تبخیری از نوع مه پاش (FOG) پیشنهادی این شرکت از نوع Atomized یا FOG‌ می باشد که با استفاده از پمپ های فشار قوی در حدود ۶۰-۱۲۰ bar قطرات آب را به صورت مه و با ابعاد حدود ۲۰ mic در هوا تزریق نموده که باعث تبخیر قطرات آب و مخلوط شدن با هوای عبوری به سمت فضاهای مورد تهویه می شود.

سیستم مه پاش – Misting System
روش ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻣﻪﭘﺎش ﻓﻮق اﺷﺒﺎع

روش ﻋﻤﻠﮑﺮد سیستم ﻣﻪﭘﺎش ﻓﻮق اﺷﺒﺎع

ﻣﻪﭘﺎش ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدی از ﻧﻮع ﻓﻮق اﺷﺒﺎع ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﻧﺤﻮی ﮐﻪ ﻫﻮای ﻋﺒﻮری از داﺧﻞ ﻫﻮاﺳﺎز را ﮐﺎﻣﻼً از ﺑﺨﺎر آب اﺷﺒﺎع ﮐﺮده و ﺑﺎ ﺗﺒﺨﯿﺮ ﮐﺮدن آب، دﻣﺎی ﻫﻮا را ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯽدﻫﺪ. اﯾﻦ ﻣﻪﭘﺎش ﺷﺎﻣﻞ ﻧﺎزلﻫﺎﯾﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﺑﺮای ﺗﻮﻟﯿﺪ ﯾﮏ اﺳﭙﺮی ﺧﻮب ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﭘﻤﭗ ﻫﺎی ﭘﯿﺴﺘﻮﻧﯽ و ﯾﺎ ﺣﺠﻤﯽ ﺧﺎص  ﻓﺸﺎر ﺑﺎﻻ در ﻣﺤﺪوده ۱۲۰-۶۰ ﺑﺎر و ﯾﺎ ﺑﺎﻻﺗﺮ. اﺳﭙﺮی آب ﺧﺮوﺟﯽ از ﻧﺎزلﻫﺎ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺘﯽ ﺣﺪود ۱۰۰ ﻣﺘﺮ در ﺛﺎﻧﯿﻪ ﮐﻪ ﻗﻄﺮات ﺑﺴﯿﺎر رﯾﺰ آب را ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺧﻮاﻫﻨﺪ داد ﻣﯽرﺳﺪ. ﻧﺎزلﻫﺎی اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه، ﺗﻨﻬﺎ در ﺷﺮاﯾﻄﯽ اﺟﺎزه ﻋﺒﻮر ﺟﺮﯾﺎن آب را ﻣﯽدﻫﺪ ﮐﻪ ﻓﺸﺎر ﺣﺪاﻗﻞ ۲۵ ﺑﺎر ﭘﺸﺖ ﻧﺎزل ﺑﺮای ﺑﺎز ﮐﺮدن اورﻓﯿﺲ آن وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻌﻨﯽ ﮐﻪ ﻣﺎ ﻫﯿﭽﮕﺎه ﻧﺸﺘﯽ آب را از ﻧﺎزلﻫﺎ ﺣﺘﯽ در ﻫﻨﮕﺎم ﻋﺒﻮر ﺑﺪون دﻟﯿﻞ ﺟﺮﯾﺎن آب ﻧﺨﻮاﻫﯿﻢ داﺷﺖ. ﮐﺎرﺑﺮدﻫﺎی ﻣﺘﺪاول اﯾﻦ ﻣﻪﭘﺎش ﻗﺒﻞﺗﺮ از اﯾﻦ در ﻧﺴﺎﺟﯽﻫﺎ ﺑﻮده اﺳﺖ وﻟﯽ اﺧﯿﺮاً در ﻣﺘﺮوﻫﺎی ﺷﻬﺮﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ (ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺘﺮوی ﻣﺎدرﯾﺪ در اﺳﭙﺎﻧﯿﺎ) ﮐﻪ ﺷﺮاﯾﻂ آب و ﻫﻮاﯾﯽ آن از ﻧﻈﺮ ﺷﺮاﯾﻂ ﻃﺮح ﺧﺎرج، ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺳﺮﻣﺎﯾﺸﯽ ﺗﺒﺨﯿﺮی ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﻪ ﮐﺎر ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮد. ﺑﺮای دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﺷﺮاﯾﻂ ﻋﻤﻠﮑﺮدی اﯾﺪه ال در ﻣﻪﭘﺎش ﻓﻮق اﺷﺒﺎع، ﺗﻌﺪاد ﻧﺎزلﻫﺎ ﻃﯽ ﻣﺤﺎﺳﺒﺎﺗﯽ در اﯾﺴﺘﮕﺎهﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺘﻔﺎوت اﺳﺖ و ﻋﻠﯽ رغم اﯾﺮواﺷﺮﻫﺎی ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﮐﻪ از دو ردﯾﻒ (دو ﺑﺎﻧﮑﻪ) ﻧﺎزل اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽﺷﻮد ﺗﻨﻬﺎ از ﯾﮏ ردﯾﻒ و ﺑﺎ ﺗﻌﺪادی ﮐﻤﺘﺮ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﻣﯽﮔﯿﺮد. ﻧﺎزلﻫﺎ از ﺟﻨﺲ اﺳﺘﻨﻠﺲ اﺳﺘﯿﻞ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎ اورﻓﯿﺲ ﺳﺮاﻣﯿﮑﯽ ﺑﻪ ﻗﻄﺮ ﯾﮏ اﻟﯽ دو دﻫﻢ ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ (۱ – ۰٫۲) که در ﭘﺸﺖ ﻧﺎزل ﯾﮏ ﻓﯿﻠﺘﺮ ﻣﺨﺼﻮص ﻗﺮار دارد ﮐﻪ ﻣﺎﻧﻊ ﺑﺴﺘﻪ ﺷﺪن راه ﻧﺎزل ﻣﯽﮔﺮدد و ﺑﻌﺪ از ﺣﺪاﻗﻞ دو دوره ﮐﺎرﮐﺮد (دو ﺳﺎل) ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﺗﻌﻮﯾﺾ دارد. اﺻﻮل ﮐﺎر اﯾﻦ ﻣﻪﭘﺎش ﻣﺸﺎﺑﻪ اﯾﺮواﺷﺮﻫﺎی آدﯾﺎﺑﺎﺗﯿﮏ (ﺑﺪون ﮐﻢ و زﯾﺎدی ﺣﺮارت) ﺑﻮده وﻟﯽ ﻓﺸﺎر ﺑﺎﻻ ﺑﺪﯾﻦ ﻣﻌﻨﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ از ﻟﺤﺎظ اﺟﺰاء و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻣﺘﻔﺎوت ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.


ادامه مطلب در لینک زیر:

https://elintfh.com/%D9%85%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B4-misting-system/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی